Regentag und kurzes Fieber / Rainy day and a little fever

Am Wochenende hatte es mich erwischt. Der Tag begann kuschelig grau mit Regen. Einer der Tage an denen man sich mit Kakao und einem guten Buch in eine warme Decke kuscheln möchte. Oder man sitzt sockenstrickend und kakaotrinkend am Fenster und schaut gelegentlich in den Regen hinaus.

Manche Tage fühlen sich schon mehr nach Herbst an obwohl wir noch Hochsommer haben. Vielleicht ist es auch die Vorfreude auf den Herbst. Ich habe morgens eine große Menge Pfannkuchen gemacht. Das sollte über den Tag und für alle reichen. Ich liebe Pfannkuchen mit Beerenmus und frischen Pfirsichen aus Frankreich, heimischen Zwetschgen… oder eben Heidelbeeren.

Abends fühlte ich mich seltsam kreislaufschwach, fröstelnd, als würde ich den Winter in mir tragen. Schlafen konnte ich nur mit zwei heißen Wärmflaschen. Brrr…

This weekend it got me. The day began with a cosy, grey rain. One of these days when you feel like cuddling up in a warm blanket with tea and a nice book. Or you sit by the window, knitting socks, sipping hot chocolate and looking outside at the rain occasionally.

Some days already feel more like autumn even though it’s hot summer. Maybe it’s the anticipation for the upcoming autumn. In the morning I made loooots of pancakes. This should be enough for everyone and last for the rest of the day. I love pancakes with berry sauce and fresh peaches from France, local damsons or… you know, blueberries.

In the evening I felt strangely weak, shaky, freezing, as if I were carrying winter inside me. Sleep was only possible with two hot-water bottles. Brrrrr….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s